-

Agilityn gick utmärkt. Jennyfer var med Tessi och jag tittade på tillsammans med Jennyfers kompis Sarah (hennes mamma var med deras hund). Det var jätteroligt, nästa gång skall jag få ha hand om Tessi, längtar redan!
Det var ca. 20 hundar med. Vi delades upp i 2 grupper, stora och små. Tessi fick gå i den lilla såklart. Bland de stora hundarna fanns en storpudel, en fluffig en. Den hade lejonklippning. (Vi har ingen speciell pudelklippning på Tessi).

Det var så skojigt att sitta och titta på alla dessa praktexemplar av uttrycket 'sådan herre, sådan hund'.
Först fick de öva att gå genom tunneln, sedan hoppa ett litet hinder och gå upp på ett litet bord och sitta ner där.
På slutet fick de göra en liten bana.
Alla hundar var lite vimsiga i början, men lugnade ner sig efter ett tag. Till och med Tessi lugnade ner sig, och hon verkade lära sig sakerna ganska snabbt.
Jaja, nu skall jag gå och sova. Imorgon blir det tidigare väckning, kl 08:00 skall jag vara hos tandläkaren. Skall få någon konstig bettskena, eftersom jag haft lite problem med käkarna. Vet inte ens vad den skall göra, men hoppeligen kommer den att hjälpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0