Hemma igen

Tillbaka hemma i det trista Finland med alla finsktalande stela tråkiga människor.

Vi kom hem idag 10-11 tiden på förmiddagen. Vår dag i Sverige blev i alla fall lyckad, Kolmården och det skönaste vädret man bara kunde önska sig! Ingen hetta, men ändå sol.
Mycket roligt och fint på Kolmården, verkligen. Önskar bara att vi hade kunnat stanna ett par dagar i Sverige så att man hade kunna koppla av och komma ner på jorden. Fatta att man verkligen var där. Upptäcka lite städer och så. Men det får bli nästa år, lovade mamma och pappa (nästan lovade iaf  ; ]   ).
Det här var min femte Sverigeresa, åtminstone tror jag det i alla fall. Jag minns 4 gånger förutom den här, men kanske har jag varit när jag var så liten att jag inte minns det? Vet inte..
Vad ska jag säga nuu då? Vad jag tyckte om Sverige?
Åååh! Jag är kär i Sverige nu, verkligen!
Det var ju 4 år sedan jag var där sist, jag var bara 12 år. Tänk att man ändrar så mycket på fyra år. Jag såg allting med ett annat öga nu, på ett annat sätt än vad jag gjorde då.
Igår kväll hade jag ingen alls lust att åka hem. Det kändes inte alls bra att lämna Stockholm igår. 

Lilla Tessi, Prinsessan vår, hon fyllde 4 år på söndagen! :) 
Jag hade köpt en påse med hundgodis, som jag gav henne idag när vi kom hem. 
(Hon hade stannat hemma med min bror )
 

Jag skall lägga in lite bilder här imorgon, från resan och så  =]

En sak som jag fick klart för mig under den här resan är att när jag blir så gammal att jag har bil och pengar, så skall jag ut och resa i Sverige.


Kommentarer
Postat av: astrid

Okej :D tänkt om de va rea eller så:) Va rolit att de va rolit i sverige :D

2007-07-24 @ 10:16:38
URL: http://astridd.webblogg.se
Postat av: Werre

Det är en så rolig känsla när man är någonstans i Sverige, och alla pratar ens modersmål! Man behöver inte dubbelkola med hjärnan innan man frågar något på finska och hoppas att det blir rätt, för folk förstår ens modersmål... hurja! :) Varje gång jag far till Norrtälje (har inte varit där så många gånger) känns det lite som om man skulle komma "hem". Eller, Sverige överlag känns som hemma! :D

2007-07-24 @ 10:55:55
URL: http://monastir.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0