S o m m a r l o v .

Grundskolan är avklarad..  Va?! Är det verkligen så? Alltså, skall vi faktiskt inte träffas i höst igen, hela klassen, i samma skola som vi gått i, i hela 3 år redan? Hur kunde 3 år gå så snabbt?...
Jag förstår fortfarande inte att vi aldrig mera kommer att gå på samma klass.. 9c..
Det är en helt annan klass som heter så nu. Det är inte vår klass. Vår klass finns inte längre.

Fast jag bara har känt de flesta i den där klassen i endast 3 år, kommer jag ändå att sakna en del av kompisarna där.
Lärarna, köksorna, maten, gängen, de vilsna sjuorna, skratten, dåliga skämt, tråkiga skämt, löjliga pojkar i klassen, fina vänner, virrandet om var man ska ha lektion, tråkiga lektioner, intressanta lektioner, finska lektioner, engelska lektioner...

Visst kommer man att sakna allt detta.

Känner sig ' fri från kopplet ' om man kan kalla det så..
Känner sig som att man inte hör hemma någonstans, det är en underlig känsla. Vet inte riktigt hur man skall hantera den.

Hoppas det blir ett roligt och händelsefyllt sommarlov. Jag ska se till att det inte blir lika tråkigt som förra året i alla fall..


Kommentarer
Postat av: astrid

Joo, kom och hälsa på =D Vi borde träffas nu på somarn [: GLAS SOMMAR! <3

2007-06-03 @ 18:29:21
URL: http://astridd.webblogg.se
Postat av: Werre

Det var helt mysko, plötsligt satt man där i datasalen, alla på sina vanliga platser, och fattade inte ritkigt att det här är sista gången jag sitter här med min klass. Det kändes nästan lite vemodigt. Ännu konstigare var det när hela 9c stod inför hela skolan och man tänkte "nu är vi inte en klass mera". Men man har sluppit galna, bitchiga EHS i alla fall. Skönt! :)

2007-07-19 @ 09:32:12
URL: http://monastir,webblogg.se
Postat av: Werre

Det var helt mysko, plötsligt satt man där i datasalen, alla på sina vanliga platser, och fattade inte ritkigt att det här är sista gången jag sitter här med min klass. Det kändes nästan lite vemodigt. Ännu konstigare var det när hela 9c stod inför hela skolan och man tänkte "nu är vi inte en klass mera". Men man har sluppit galna, bitchiga EHS i alla fall. Skönt! :)

2007-07-19 @ 09:32:26
URL: http://monastir,webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0