Eurovision Song Contest

Ikväll är det ESC. Jag vet inte vad jag skall tycka, annat än att jag åter igen nästan skäms för landet Finland. Det är enligt mig och många andra finlandssvenskar en katastrof att sjunga på finska. Det är inte ens ett fint språk att lyssna på.
Och så tror ju finnarna att hårdrock funkar igen, bara föra att Lordi vann. Spinkiga långhåriga finska gubbar utan skjortor och med läderbyxor, nej, nej och nej..    M I S S Ä   miehet ratsastaaaaa...

Men o andra sidan så kanske folk kan gilla det. Jag hörde ett rykte om att Finland hade fått flest röster i semifinalen av alla.
Topp tio kanske vi hamnar.
Eller topp femton.

Jag har egentligen ingen personlig favorit bland årets alla bidrag. Jag tror att Ukraina och Sverige kommer på en bra plats, Ryssland också. Och så den där tredje silverklänningbruttan, vilket land hon nu kom ifrån. Alltså silver och guld måste vara poppis i år. Nästan alla har silver och guld i sina bidrag, och på torsdagens semifinal hade också värdparet inslag av silver i outfiten.
Sedan finns ju Danmark, Norge och Armenien som också har en bra chans.
Och något som är roligt är ju att hela norden är med i Finalen! :D

För att se om semifinalerna eller se finalen live via nätet, gå till http://www.eurovision.tv/splash/index.html
därifrån kan du också gå till esc hemsidan.
Här kan du kolla upp vilka som är med.

Hur som helst önskar jag lycka till åt Teräsbetoni, Charlotte och de andra nordborna.

Kommentarer
Postat av: anneli

Jag tror också att Ukraina kommer komma bra till :)

2008-05-24 @ 12:46:19
URL: http://annelilinder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0