Jag och blogg

Vad har hänt? Jag har inte riktigt haft ork att skriva något vettigt här på en tid nu..
Har många gånger varit på väg att skriva, men har bara haft hjärnan full av luft.

Nu är det alltså jullov! Helt underbart.
Idag har jag varit på stan med Jenny, handlat julklappar (: .

Härligt att vara lite i här i stan. När skolorna slutar och hela gågatan fylls med ansikten man känner igen.
Folk man vet vilka är, även om man aldrig ens pratat med dem.
Det är ju skrämmande på sätt och vis, men ändå så underligt hemtrevligt..

Det är en helt sjuk tratidion att man skall överösa varandra med saker direkt det blir jul... Kan man inte därimellan köpa presenter? Nej, bara till födelsedag och jul. Det är sjukt på något sätt. Folk stressar sig tokiga, irriterade och river håret av sig i brist på julklappsidéer.
(Med lätt överdrift.)

Å andra sidan är det så fint att få och ge presenter, att det finns en dag på året då alla ger en massa saker till varandra..
Min åsikt är så delad över det där..

Sen är det ju tanken som räknas.

Nu håller inlägget på att blir en helt roman, vilket dock inte var min mening.
Är trött idag, lyssnar på musik. Imorgon skall jag klippa håret.
Svampbob Fyrkant heter Paavo Pesusieni på finska, vilket är ganska skrattretande.
Hans skratt är bara för bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0